vrijdag 14 december 2012

10.000 in 2013

Het hoeft niet moeilijk te zijn om leuk/interessant/grappig te zijn. Kleine dingetjes kunnen een glimlach opleveren of een gesprek veroorzaken. Kleine dingetjes zoals: onzinnige projectjes. En daar ben ik dol op.
In 2011 heb ik niet één keer een dubbelgevouwen boterham gegeten. Geen echte reden waarom niet, maar het leek me een leuk experiment om te kijken of ik het vol zou kunnen houden en of iemand het zou opvallen. Het is onpraktisch, dat geef ik gelijk toe. Een heleboel soorten eten vallen makkelijk van de platte boterham af en in zijn platte staat is hij ook lastiger manoeuvreerbaar. Op 1 januari 2012, ongeveer een uur na de jaarwisseling terwijl we buiten genoten van de feestelijke inluiden van het nieuwe jaar, heb ik het project verteld aan mijn vriendin en twee vrienden. Mijn vriendin had niets gemerkt en vond het dom, de andere man van het gezelschap kon er wel de prestatie van inzien. Het is nu een geruime tijd later en ik kan zelf zeggen dat het in ieder geval vaak zat een leuk gesprek heeft opgeleverd.

In 2012 heb ik niet een dergelijk projectje gehad, maar voor 2013 ben ik al een tijdje hard aan het nadenken voor een leuk projectje. Niet iets om geheim te houden, dat was leuk maar hoeft dit keer niet. Nee, ik heb het er ook al over gehad met vrienden en ik denk dat ik er uit ben: push-ups en sit-ups. Om precies te zijn, 10.000 van elk in 2013. Het sommetje wordt dan 10.000:365=27,4. Dus 27,4 push-ups en 27,4 sit-ups per dag. (Die 0,4 zal ik wel oplossen door 1 dag in de week 3 extra van elk te doen)  Nu ben ik wel zo eerlijk dat als het te soepeltjes blijkt te gaan, dat ik het getal dan wel bijstel omhoog, maar anderen merkten ook al op dat principe van "elke dag" de uitdaging is; Het zal zeker wel een keer voorkomen dat het een dag niet lukt, maar dan moet ik de dag erna gewoon het dubbele doen.
Eerst zat ik te denken aan 20.000 push-ups, maar 10.000 vind ik een mooier nummer. TIENDUIZEND. Probeer het maar. TienDUIZEND. Het klinkt gewoon zo mooi om te zeggen. En ongetwijfeld levert vast ook weer leuke gesprekken op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten