dinsdag 2 juli 2013

Wat ik kijk op Youtube (1/5)


Ik kijk de nodige filmpjes op Youtube en de komende dagen zal ik vertellen welke kanalen ik volg:

Rhett & Link (en Rhett & Link 2)
Twee vrienden die, zoals ze zelf zeggen, “internetainment” maken. Hun filmpjes bestaan vooral uit liedjes en korte sketches, en over de jaren heen hebben ze ook periodes van korte dagelijkse filmpjes gehad waarin ze praten over alledaagse dingen en elkaar uitdagen met nutteloze kennis en testjes. Over de jaren heen zijn ze er steeds beter in geworden en het is heel interessant geweest om de ontwikkeling van het duo te volgen. Ze kregen aandacht met hun Facebooksong, een drive-through rap (die ze later hebben opgevolgd met een fast food folk song),  en een prachtige nummer over de 80’s. De liedjes klinken goed en de teksten zijn bijzonder grappig. Zelf heb ik ze leren kennen via de guacamolesong (die ik nog steeds aanzet als ik zelf guacamole maak).
Waar ze ook in uitblinken zijn foute, komische reclames. Eerst waren ze volledig fictief, maar later zijn ze er een aantal gaan maken voor kleine bedrijfjes. Dit heeft ertoe geleid dat ze een tijdje een televisieprogramma hebben gehad “Rhet and Link: commercial kings”. Uit een van deze reclames is de meme “Nope: Chuck Testa” voortgekomen en een recente reclame over een autogarage heeft het nieuws en de talkshows gehaald, en een andere reclame voor een chiropractor kwam onlangs nog bij De Wereld Draait Door langs. Onlangs zijn ze overgestapt van dagelijks tien minuten naar een wekelijkse show van een half uur met liedjes, sketches, reclames en discussies over vreemde onderwerpen: The Mythical Show!


Ook een duo, met hilarische sketches en sarcastische liedjes, zoals: Great pick-up lines in sports, Great pick-up lines in American History, Bible in a minute, Douche Off, en hun meest bekeken video: Mother's day

Geen opmerkingen:

Een reactie posten