vrijdag 25 januari 2013

Films zijn fantastisch

Ik kan enorm genieten van het kijken van films. Prachtige beelden, verhalen waarin je opgeslokt wordt, mooie muziek; de manier waarop deze losse elementen tot een mooi geheel samenkomen, daar kun je mij een plezier mee doen. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik alleen maar wonderschone juweeltjes kijk, met een simpele actiefilm of flauwe komedie kan ik mij ook prima vermaken. Wel wil ik de gehele top 250 van films op IMDB gezien hebben en daarmee ben ik ook al een eind op weg. Wat me hierbij afremt, is mijn watchlist: deze groeit harder dan hij krimpt. Zo komen er ook in 2013 weer een aantal films uit die ik graag wil zien:



De superheldenfilms
Man of steel, de nieuwe Supermanfilm. Laten we het ook vooral niet meer hebben over die vorige, Superman Returns, wat een jammerlijke poging was dat. Met Zach Snyder en Christopher Nolan heb ik er in ieder geval vertrouwen in dat we nu een beetje een bikkel laatste zoon van Krypton te zien gaan krijgen.


Iron Man 3
Ondanks dat het van Marvel is... Nee dat is flauw. Ik heb me prima vermaakt met de eerste twee films: de manier waarop Robert Downey jr. Tony Stark neerzet is top, de slechterikken zijn voor hun rekening genomen door de legendarische acteurs Jeff Bridges, Mickey Rourke en de komende film Ben Kingsley.


Thor: The Dark World
De eerste film was zeer vermakelijk, vooral door de ongemakkelijkheid van een arrogante Scandinavische god in een moderne wereld. De manier waarop hij voor het eerst koffie drinkt vind ik fantastisch.


The Wolverine
Bij de X-men origins: Wolverine film had ik gemixte gevoelens. De achtergrondinformatie bij dit interessante figuur vond ik prima weergegeven, maar de manier waarop ze Deadpool in de film hebben aangepakt... Wat Deadpool zo goed maakt, is dat hij weet dat hij fictief is en dat hij daarom de vierde muur doorbreekt. Maar weer over deel 2, The Wolverine. Ik heb begrepen dat het zou gaan over de samuraiperiode van Wolverine, de bergen potentie die hier in huizen geven mij een goed gevoel over deze film.



Kick-ass 2
Opmerkingen bij de eerste Kick-Ass: sommige outfits hadden niet aangepast moeten worden ten opzichte van de graphic novel, de actie is beter in het papieren werk en het grootste minpunt in de film is Nicolas Cage. Ik vind hem overrated en ik snap niet hoe ze hem steeds weer in brand zetten in films terwijl hij keer op keer laat zien dat hij dat niet kan acteren.
In de komende film krijgen we dus Kick-Ass 2, het derde deel in wat een serie van 5 gaat worden. Ik heb vertrouwen in Romita en Millar dat zij van de comic weer iets geniaals hebben weten maken en het bericht dat Jim Carrey in de film zit maakt mij blij.


Sin City : a dame to kill for
De eerste film: een visueel juweeltje met een verzameling top acteurs en de beste delen van de comicreeks. De lat voor deel twee ligt dusdanig hoop dat ik vrees dat het alleen maar tegen kan vallen, maar ik heb het in dit geval heel graag mis.




Actie actie actie!
A good day to Die Hard
Die Hard 5. "Like father, like son, like hell". In Rusland. Bruce Willis. Dit moet wel puur goud opleveren.

The last stand
Een ontsnapte drugsbaron probeert naar Mexico te vluchten, sheriff Scharzenegger (met een gigantisch geweer op de poster) en zijn onervaren assistent Johnny Knoxville moeten hem tegenhouden. Dit moet wel een heerlijk simpele film zijn, vol met schieten en lachen.


The Tomb
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Vinnie Jones, 50 Cent. Heel kort het plot samengevat: onterecht in de gevangenis en ze moeten ontsnappen. Ik verwacht explosies.


Vervolgen:
The Hunger Games: Catching Fire
De eerste Hunger Games liet eigenlijk best aardig een bekend verhaal voorbij komen, met een stuk interessanter achtergrondverhaal. Ik heb dus goede hoop voor de uitwerking van de delen twee en drie, maar ik verwacht ook niet te veel aangezien de doelgroep van de boeken toch pubers is.

Scary movie 5
Dom grinniken om platte grappen en parodie na parodie die in sneltreinvaart voorbij komen. Maar zonder Leslie Nielsen...


Red 2
Het idee van schietende bejaarden werkte prima in de eerste film, maar ik ben benieuwd hoe ze het gemis van originaliteit deze keer op gaan vangen. Misschien met meer bejaarden?

Bridget Jones’s Baby"Script issues are being worked out." Het is ook lastig zonder bronmateriaal. Dit hoeft voor mij echt niet.

G.I. Joe: Retaliation
Het eerste deel was matig, maar deel twee heeft niet alleen Bruce Willis, maar ook nog the Rock.

Anchorman: the legend continues
The legend of Ron Burgundy vond ik fantastisch, zo absurdistisch en vol quotes me keer op keer laten lachen.


Animaties:
Turbo
Over een slak die wil racen. Dreamworks met een sterrencast aan voice-actors, het heeft veel potentie.

Monster University
Eigenlijk dus gewoon Monsters Inc. 2, of liever gezegd een prequel. De eerste film was best grappig en met de toevoegingen van studentengrappen kan het een leuke combinatie worden.

Despicable me 2
Deel 1 was leuk, maar eigenlijk vraag ik me af waar dit nou voor nodig is. Als ze dit echt hadden willen uitmelken, had dan de minions hun eigen spinoff gegeven. Dat werkte bij de Rabbids van Rayman ook prima.



Interessant
The world’s end
Het laatste deel van "The Blood and Ice Cream Trilogy". Shaun of the Dead en Hot Fuzz zijn top, en als deze derde film er in de buurt komt dan ben ik een happy camper. Qua stijl en vreemde twists vertrouw ik volledig op Frost en Pegg.

Oz: the great and powerful
Het verhaal over de tovenaar wat vooraf gaat aan het bekende verhaal. Geregisseerd door Sam Raimi (die Bruce Campbell zoals gebruikelijk een rolletje geeft) en met Mila Kunis en Zach Braff (die van Scrubs). Ik verwacht niet direct dat het een klassieker gaat worden, maar ik vond Wicked ook een toffe musical toevoeging aan de film uit 1939.

jOBS
De beste man is redelijk interessant en dood: tijd voor een film. En wie gaat er Steve Jobs spelen: Ashton Kutcher. Nu heb ik de plaatjes gezien en qua looks klopt het verrassend goed, maar hij blijft voor mij toch Kelso uit That 70's show (niet bepaald een computergenie). Noah Wyle was best een aardige Jobs, maar toen leefde de echte nog.


The Loft
Remake van een remake. Het zal dus wel een verhaal zijn wat de moeite waard is. (Ik heb er nog geen een gezien.)

Pain & Gain
The Rock in een film is voor mij al genoeg om het interessant te bestempelen, maar samen met Mark Wahlberg als bodybuilders in een actie-komedie: ja, lijkt me leuk.


Meh, bwah, ach...
Star Trek
Veel hype, maar zal me nooit boeien
Hangover 3
3? Oh jee... Ik durfde 2 al niet te kijken. The Hangover was origineel en een klapper, maar zodra ze bij de titel van het vervolg enkel een cijfer toevoegen, dan heb ik er gewoon weinig vertrouwen in dat er enige moeite en inspiratie bij van pas is gekomen. Net als: Paranormal activity 5, Fast and furious 6. (Bij Scary Movie heb ik het geaccepteerd, vooral door het feit dat ze zichzelf totaal niet serieus nemen)

Nu komen er dit jaar natuurlijk nog heel veel meer films uit, maar dit zijn in ieder geval de films die mij om een of andere reden een voorspelling ontlokken. Hebben jullie nu ook zo'n zin in 2013 als filmjaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten