maandag 20 april 2015

De "Batman v Superman: Dawn of Justice" trailer is hier!

Bijna een jaar sinds mijn vorige entry op deze blog, maar ik ben terug met een goede reden: de kortgeleden verschenen trailer voor Batman v Superman: Dawn of Justice!


Ik heb zitten genieten en de voorpret groeit!
Het masker heb ik al toegevoegd aan mijn verzameling en ik had (voor zover dat kon op basis van de enkele afbeeldingen die beschikbaar waren) voor Dutch Comic Con mijn Batfleck Batsuit samengesteld:




















Maar laten we het over de trailer hebben: hij was gaaf.  
(Duidelijk beter dan de Star Wars trailer)
 Want kijk dit dan:
Awesome.

 De ambivalente rol van Superman als redder/bedreiging lijkt mij een prachtige kans voor een interessant verhaal waarin superhelden in de brede zin kritisch worden bekeken. De voice-overs van onder andere Lex Luthor, Lois Lane en Alfred geven een mooi kader (al is het "absolute power corrupts absolutely" natuurlijk wel erg cliché) waarin Superman en Batman het kunnen uitknokken en tegelijkertijd allebei niet de absolute good guy of bad guy zijn.

Wat ik verwacht is eigenlijk wat ook in deze quote voorkomt:
" If Clark wanted to, he could use his superspeed and squish me into the cement. But I know how he thinks. Even more than the Kryptonite, he's got one big weakness. Deep down, Clark's essentially a good person... and deep down, I'm not." (Batman- Hush)
Batman is harder dan Superman en dit linkt voor mij ook aan iets waar tot nu toe al veel mensen over geklaagd hebben: "Waarom zitten er geweren op de voorkant van de Batmobile?" 
En als antwoord verwijs ik naar het onderstaande stukje uit de graphic novel The Dark Knight Returns waarin Batman schiet vanuit zijn Batmobile (tank):
Er lijken aardig wat dingen te komen uit dit beroemde Batmanboek van Frank Miller, wat destijds nieuw leven in het figuur blies. Zo zien we in de trailer Batman bovenop een gebouw staan, maar waar de meeste mensen menen dat hij naast een antenne staat, zie ik toch iets anders:

 De antenne wiebelt volgens mij een beetje en ik geloof dat ik er een vizier op zie zitten:
In TDKR zit Batman op een gegeven moment bovenop een gebouw, met een geweer. Zoals je rechts kan lezen zit hij op het verkeerde dak en is de oplossing daarvoor het geweer: hij schiet een kabel naar het gebouw aan de overkant, waarlangs hij vervolgens de oversteek maakt. Ik denk dat we in de trailer een stukje uit een vergelijkbare scene zien.


In de trailer zien we ook Batman in een soort harnas en zoekt hij de confrontatie met Superman op door hem narrig te vragen:
"Do you bleed? You will....."
 Dat harnas lijkt letterlijk uit TDKR overgenomen.
En daar heb ik helemaal geen problemen mee. 

Ik ben wel benieuwd hoe ze de verstandhouding tussen Bats en Supes opbouwen: in het boek kennen ze elkaar namelijk al jaren...


Met zulk goed bronmateriaal en zulke uitgebreide plannen voor de toekomst ben ik echt heel erg benieuwd naar Batman v Superman: Dawn of Justice. Ik hoop met mijn hele fan-hart dat het alles wordt wat we altijd al hebben gewild. We zullen het zien.

Als afsluiting mijn favoriete quote van Batman uit TDKR:
"We could have changed the world…now look at us…I've become a political liability…and you…you're a joke. I want you to remember, Clark…in all the years to come…in your most private moments…I want you to remember…my hand…at your throat…I want you to remember…the one man... who beat you."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten