dinsdag 13 mei 2014

Batfleck is here! De onthulling van de nieuwe Batsuit.

Oh Zack Snyder, wat heb je ons toch lang in spanning gehouden. Kevin Smith had de Batsuit al mogen zien, Jennifer Garner, Matt Damon, maar ook Shawn Reeves en David Pea die op hetzelfde batmanforum zit als ik en die braaf al die tijd het geheim hebben bewaard.

Gisteren, op 12 mei, gaf Snyder ons via zijn twitter een klein stukje van het nieuwe Batmobile:
en de mededeling: "Could be time to pull the tarp...Tomorrow?"
Het was vandaag dus een spannende dag.

Maar eerst even over die eerste foto: "I could look at that ass all day" was de mooiste opmerking die ik tegenkwam. Op basis van wat ik kan zien is de nieuwe Batmobile een mooie combinatie van de traditionele langwerpige vormen en de stoere grofheid van de laatste serie films van Christopher Nolan.


Vandaag, 13 mei, was het dan echt zo ver: de eerste foto van Ben Affleck als Batman, ook wel bekend als Batfleck.
Wat ik dacht toen ik het zag: AAAAAAAAAAAWWWWWWWWW YEAAAAAAAAAAAAAAHHHH!
Prachtig, helemaal top.
Relatief korte oren, een ogenschijnlijk stoffen pak in plaats van een rubberen harnas, en in de achtergrond een Batmobile naar mijn hart.

Laten we het van wat dichterbij bekijken:
 De oren zijn een stuk korter dan we gewend zijn van de vorige films. De designs van Jim Lee (hieronder links) en Frank Miller (hieronder rechts) zien we hier in terug. Het masker is uit één stuk, dus geen losse nek en hoofd. Toch heb ik via Reeves begrepen dat Affleck geen problemen gaat krijgen met het bewegen van zijn hoofd; het nekgedeelte is speciaal zo gemaakt dat het goed meebeweegt en mooi valt. Het team dat met Snyder ook had gewerkt aan het kostuum van Night Owl in Watchmen (hij had een heel flexibel masker) heeft ook aan de Batsuit gewerkt.



De lijnen op het pak lijken ook bij de "New52" stijl te passen die DC nu heeft. 
Deze stijl wordt vooral geleid door Jim Lee.




Mooi he? Nog een klein beetje dichterbij dan:
 Dat grote logo op zijn borst lijkt ook op de stijl van Miller en aan de krassen erop te zien is dit een ervaren Batman. Het pak lijkt van een soort stof te zijn en Affleck heeft zo te zien genoeg in de sportschool gezeten.



 En een stukje lager?

Strakke handschoenen en een vierkantige riem, maar nog veel belangrijker: Batman heeft zo te zien geen onderbroek over zijn broek aan!


En nu? Het gerucht gaat dat er zeer binnenkort nog meer foto's komen, als proactieve actie om de gelekte foto's van mobieltjes en dergelijke voor te zijn. Ik ben benieuwd of het pak van Superman is veranderd en hoe Wonder Woman eruit ziet.
In de tussentijd ga ik kijken hoe ik dit pak kan namaken (en als ik naar deze foto's kijk: nog wat meer push-ups doen...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten